Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.04.2018 19:15 - Каменният надпис от Охрид
Автор: laval Категория: История   
Прочетен: 1578 Коментари: 4 Гласове:
14

Последна промяна: 06.04.2018 19:17

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Научавам се, че през март миналата година на хълма Плаошник в Охрид бил намерен каменен надпис на българския Цар Самуил. Откритието е направено при укрепителни работи в района на разкопките на хълма, където някога се е намирал Университета на Св. Климент и манастира Св. Пантелеймон. Частта от надписа съдържа думите Цар Самодържец Самуил и българин, които се четат ясно. Новината е съобщил един от уредниците на местния археологически музей, пожелал да остане анонимен. Вероятно става дума за дарствен надпис на Цар Самуил. Засега македонските власти не са съобщили за ценната археологическа находка и може би изобщо нямат намерение да го направят поради твърденията на апологетите на македонизма, че Самоил бил първия македонски цар. В този надпис сам Цар Самуил ясно е казал какъв е и така разбива напълно теорията на скопските историчари за някаква средновековна македонска държава. За съжаление снимка от надписа все още няма и може би скоро няма и да има. Въпросът сега е как българските учени биха могли да получат достъп до безценния надпис, който би бил от изключителна важност за българската история.

image




Гласувай:
14


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. leonleonovpom2 - Здравей, Лазаре!
06.04.2018 20:19
Нормално, Охрид е бил столица на България по Самуилово време и крепостта му, мисля, че се нарича Самуилова е много добре запазена! Интересното е, че в съседна Албания, същото население ,определящо се за " македонци" в Македония се нарича-Българи!
Македония е типичен пример за политическа , а не етносна държава!

Хубав Великден!
цитирай
2. rosiela - А де, това не го знаех.
06.04.2018 20:41
Колкото пъти бях в Македония, антибългаризмът е бил винаги вопиющ. Шамарът е страшен. Да вземат да му свалят паметникът от от Скопие или да напишат: "Самуил е българин!". Не че не го знаехме, ама от техния шовинизъм - аман.
цитирай
3. laval - Аз само веднъж
06.04.2018 21:42
съм бил в Македония, в Охрид, Струга и Скопие. Шовинизъм не съм усетил. Според мен хората, с които съм разговарял там, много добре си знаеха, че са си българи. Виж моя постинг за дядо Велко от Скопие:
http://laval.blog/lichni-dnevnici/2016/09/24/diado-velko-ot-skopie.1478540
цитирай
4. rosiela - Има, Лазаре, има и то доста.
07.04.2018 20:27
laval написа:
съм бил в Македония, в Охрид, Струга и Скопие. Шовинизъм не съм усетил. Според мен хората, с които съм разговарял там, много добре си знаеха, че са си българи. Виж моя постинг за дядо Велко от Скопие:
http://laval/lichni-dnevnici/2016/09/24/diado-velko-ot-skopie.1478540

цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: laval
Категория: История
Прочетен: 4144950
Постинги: 1372
Коментари: 2758
Гласове: 22174