Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.05.2018 21:27 - Абу Симбел
Автор: laval Категория: История   
Прочетен: 4621 Коментари: 8 Гласове:
18

Последна промяна: 02.05.2018 21:28

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Абу Симбел (на арабски: أبو سمبل) е древноегипетски храмов комплекс в областта Асуан в Южен Египет. Той е от средата на ХХІІІ век пр. н. е. През 1257 пр. н. е. фараонът Рамзес ІІ изсякъл два храма в солидната скала на западния бряг на Нил. Поводът бил неговата победа над хетите в 1274 пр. н. е. в битката при Кадеш в днешна Сирия. Впечатляващите храмове открил през 1813 швейцарския географ, ориенталист, пътешественик и изследовател Йохан Лудвиг Буркхарт (Johann Ludwig Burсkhardt). Той споделил своето откритие с италианския антиквар и египтолог Джовани Батиста Белцони (Giovanni Battista Belzoni), който на свой ред успял през 1817 да открие входа и пръв да влезе във вътрешността на храмовете. Комплексът се състои от голям и малък храм. Интересен факт е, че при строителството на язовир Асуан от 1964 до 1968 ЮНЕСКО провежда спасителна операция по свой специален проект. Двата храма били разглобени и преместени на платото на 64 m по-високо от тяхното оригинално местоположение. Големият храм бил посветен на Бога – Слънце Ра, като фасадата му била украсена с четири колоса, седнали на трон, с чертите на фараона Рамзес ІІ. Те носели двойната корона на Горен и Долен Египет. Огромните статуи били издялани в самата скала, като бил използван нейния естествен наклон. Височината им е 20 m. Те се виждали от доста голямо разстояние. До краката на тези статуи има по-малки статуи на майката на Рамзес ІІ, жена му Нефертари и някои от техните многобройни деца. Във вътрешността на храма също има четири статуи. Те са отново на Рамзес ІІ и на боговете Птах, Амон – Ра и Хор. Всяка година на 21 октомври и 21 февруари или 61 дни преди и след зимното слънцестоене вътре пряко проникват слънчевите лъчи. Те обаче осветяват само три от фигурите. Тази на Птах, който е Бог на подземното царство, остава винаги в сянка. Наблизо до Големия храм е Малкия храм. Това е храма на Бог Хатхор и царица Нефертари. Това е втория храм в Египет, който е посветен на царица. Първият такъв бил построен от фараона Ехнатон и посветен на царица Нефертити, която била смятана за една от най-красивите жени в древността. При това статуята на Нефертари е със същата големина като тази на Рамзес ІІ, а това е противно на египетските обичаи, съгласно които жените винаги са с по-малки статуи. Храмовете в Абу Симбел, украсени с великолепни и величествени статуи, са една изключителна забележителност от Древен Египет, която определено заслужава да се види.

image

image

image



Гласувай:
18


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. vaquero - laval,
03.05.2018 10:17
Невероятни работи са могли да правят древните при тяхните технически средства. Всичко се е компенсирало от умението на човека.
цитирай
2. starforlife - Градски,
03.05.2018 11:36
прочети какво казвам в 64-ти коментар под онзи постинг, който Корти излъчи вчера от моя профил и пак харесвай например блеки, заради когото такива Автори като този тук не могат да достигнат с "посланията" си до "първа".
Това смяташ ли го за редно и това ли е начина ви за... "класова борба"? - Да използвате нечестни методи, за да лансирате на същата въпросна "първа" комунистически пропагандни словоблудства?
Плюя на такава идеология.
Че мога и да се изпикая отгоре й.


ИЗВИНИ МЕ, ЛАВАЛ!
ТИ СИ СВЕСТЕН И СЕРИОЗЕН МЪЖ!
ИЗВИНИ МЕ ОЩЕ ВЕДНЪЖ, НО ИСТИНАТА ТРЯБВА ДА СЕ ГОВОРИ, ПРОБЛЕМИТЕ ДА СЕ СОЧАТ С ПРЪСТ И ДА ИМ СЕ ПРОТИВОПОСТАВЯМЕ.
Или греша?
цитирай
3. starforlife - Вече "ритнах" този постинг с 500 "прочита".
03.05.2018 11:40
И го направих не, за да събирам съмишленици за простащини както някои правят.
А го направих просто хей така - на пук на същите тези девиантни простаци тук.

Някой да има нещо против?

Георги Стоименов
цитирай
4. анонимен - прочети какво казвам в 64-ти ком...
03.05.2018 16:31
starforlife написа:
прочети какво казвам в 64-ти коментар под онзи постинг, който Корти излъчи вчера от моя профил и пак харесвай например блеки, заради когото такива Автори като този тук не могат да достигнат с "посланията" си до "първа".
Това смяташ ли го за редно и това ли е начина ви за... "класова борба"? - Да използвате нечестни методи, за да лансирате на същата въпросна "първа" комунистически пропагандни словоблудства?
Плюя на такава идеология.
Че мога и да се изпикая отгоре й.


ИЗВИНИ МЕ, ЛАВАЛ!
ТИ СИ СВЕСТЕН И СЕРИОЗЕН МЪЖ!
ИЗВИНИ МЕ ОЩЕ ВЕДНЪЖ, НО ИСТИНАТА ТРЯБВА ДА СЕ ГОВОРИ, ПРОБЛЕМИТЕ ДА СЕ СОЧАТ С ПРЪСТ И ДА ИМ СЕ ПРОТИВОПОСТАВЯМЕ.
Или греша?

Да! Солидаризирам се с Жоро. А вие пишете интересни неща, не обикаляте блогове за дребно заяждане с други блогъри. Затова и аз ви моля да не премълчавате ситуацията тук.
цитирай
5. laval - Честно казано
03.05.2018 19:13
предпочитам да се коментира конкретната ми статия. Но виждам, че тук се е разгоряла друга дискусия. Мисля, че не познавам "блеки" и не съм чел нищо от него. Очевидно и не съм гласувал за него. Не приемам нито "класовата борба", нито каквото и да било от комунизма, социализма или както и там да иска да се нарича. Противопоказно ми е ... Не се боря да излизам на "първа" и моля никой да не помпи статиите ми. Предпочитам да знам колко хора реално ме четат. Апропо, не се боря с никого тук и не виждам никакъв смисъл от заяждането с когото и да било за каквото и да било. Единствено изисквам да се спазва добрия тон в блога ми! Благодаря за което!
цитирай
6. starforlife - ~ 5. laval
03.05.2018 19:31
Всички нормални са така.
Но има тук и ненормални. ха ха ха
Е... извини ме, че днес те "ритнах" на "първа", а преди малко видях, че един от ненормалните те е избутал и повторих "ритника".
Повече няма да се случва.

И едно въпросче: Мен...
Мен поне някога посещавал ли си ме?
хаааа ха ха ха
цитирай
7. анонимен - предпочитам да се коментира кон...
03.05.2018 23:26
laval написа:
предпочитам да се коментира конкретната ми статия. Но виждам, че тук се е разгоряла друга дискусия. Мисля, че не познавам "блеки" и не съм чел нищо от него. Очевидно и не съм гласувал за него. Не приемам нито "класовата борба", нито каквото и да било от комунизма, социализма или както и там да иска да се нарича. Противопоказно ми е ... Не се боря да излизам на "първа" и моля никой да не помпи статиите ми. Предпочитам да знам колко хора реално ме четат. Апропо, не се боря с никого тук и не виждам никакъв смисъл от заяждането с когото и да било за каквото и да било. Единствено изисквам да се спазва добрия тон в блога ми! Благодаря за което!

Аз бих коментирала предишна ваша статия за полуострова между Дания и Швеция, който съм преминала. Но тя се загуби покрай целия спам, който се изкарва нагоре заради общото мълчание.
Вижте, не моля да помагате на мен и на Жоро - ние имаме публика, добре сме от която и страна да го погледнете, нямаме от какво да се оплакваме. Моля ви да помогнете на вас и на такива като вас.
цитирай
8. laval - Пак ще кажа
03.05.2018 23:37
Не толерирам нечестните методи, които се използват тук. Не го разбирам, честно. Нито пък по някакъв начин приемам разни комунистически и русофилистични писания. Не знам какво друго да направя. Все пак аз спазвам известна хигиена в общуването.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: laval
Категория: История
Прочетен: 4133119
Постинги: 1371
Коментари: 2757
Гласове: 22117