Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.01.2020 10:21 - Пантеонът
Автор: laval Категория: История   
Прочетен: 1528 Коментари: 4 Гласове:
19

Последна промяна: 05.01.2020 10:24

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

На едно от най-хубавите места в Морската градина на Варна точно срещу Спортната зала стои паметник на антифашистите, известен като Пантеона. Той бил открит официално на 6 ноември 1959. Като ученик съм ходил на бригада в Паркстрой Варна в Морската градина. По време на бригадата ни принуждаваха да пазим Пантеона с униформи и дървени шмайзери. Навремето караха и младоженците да поднасят цветя на Пантеона. Мен лично този паметник винаги ме е дразнил. Той изобразява двама шумкари в бой. Самият паметник е неестетичен и недодялан. В България има приет закон, който обявява за престъпен комунистическия режим. Затова е най-малкото неуместно присъствието на такъв паметник, посветен на хора, които са допринесли за установяването на този режим. Скромното ми мнение е, че паметници като Пантеона и Паметника на Съветската армия загрозяват иначе красивия ни град. Те трябва да бъдат преместени в един Музей на социализма. По времето, когато Варна е била наричана Сталин, на входа на Морската градина е имало паметник на комунистическия сатрап, който за една нощ изчезнал. Смятам, че в нашата история има много по-достойни българи, които заслужават паметник на това централно място. В Русе например също има Пантеон, но той е посветен на възрожденците. До Пантеона се стига по Алеята на възрожденците. Точно такъв Пантеон на възрожденците е подходящ да замести настоящия, който се разпада.

image




Гласувай:
19


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. barin - Давал ли си караул на Пантеона, Л...
05.01.2020 11:32
Давал ли си караул на Пантеона, Лазаре? Аз не, защото стана много студено предния ден и ги отмениха
Поздрави!
цитирай
2. laval - Да
05.01.2020 11:37
давал съм за около седмица. Това е едно от най-тъпите и безсмислени неща, които съм правил. По принуда, разбира се. Поздрави!
цитирай
3. shtaparov - От дървените шмайзери станаха ли ...
07.01.2020 12:34
От дървените шмайзери станаха ли добри подпалки,или още пазиш някой? :))
цитирай
4. bojil - От дървените шмайзери станаха ли ...
08.02.2020 22:07
shtaparov написа:
От дървените шмайзери станаха ли добри подпалки,или още пазиш някой? :))

Станаха я- кой ще ти пази тия ментета?
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: laval
Категория: История
Прочетен: 4100964
Постинги: 1370
Коментари: 2757
Гласове: 21962