Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.07 10:45 - Буленсии
Автор: laval Категория: История   
Прочетен: 1034 Коментари: 10 Гласове:
18

Последна промяна: 11.07 10:51

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Буленсии (на латински: bulensii) е вероятно първото име, с което българите се споменават още в 160 от н. е. Това име се съдържа в латински версии на географската карта на света на Клавдий Птолемей (на старогръцки: Κλαύδιος Πτολεμαίος; на латински: Claudius Ptolemaeus). В статията ми отпреди 3 години Картата на Птолемей: 

http://laval.blog.bg/history/2017/07/25/kartata-na-ptolemei.1558498

публикувах двете карти на Птолемей, с които разполагах, както и още една, която ми изпрати един блогър. Третата карта е черно – бял вариант на публикуваната от мен цветна карта. Била е отпечатана в Улм, Германия през 1482 от Lienhart Holle. Оригиналът на картата на света е бил съставен около 160 от н. е. вероятно на старогръцки. В по-късни латински копия се появил текст ”bulensii”, който на картата е разположен на север от Черно море, на североизток от Добруджа, на изток от Дунав и река Аксиакус (Axiacus, Южен Буг), на северозападния бряг на Черно море. Колкото обаче и да се мъчих да открия този надпис на трите карти, които имам, така и не успях. Затова реших да ги публикувам отново. Тъй като посочената територия влизала в границите на Стара Велика България, която според Именника на българските владетели била основана в 165 от Авитохол, то твърде вероятно е по това време българите да са били известни като буленсии. Според мен тази карта е нещо много важно, което би хвърлило светлина върху ранната история на България. Ето защо бих искал да помоля, ако някой случайно разполага с линк към карта, на която ясно се чете надпис “bulensii”, да публикува този линк като коментар, откъдето бих могъл да изтегля и публикувам тук въпросната карта, за което предварително благодаря.

image

image

image






Гласувай:
18
0


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. leonleonovpom2 - Здравей, Лазаре!
11.07 13:46
Учудващо точна карта ! Поне що се отнася за Черно, Азовско и особено Каспийско море, което видимо , тогава е било по- голямо от Черно море! По всичко личи ,че трите морета в Древността са били свързани!? И Александър Велики/ както се подозира/ е ползвал тази връзка за логистиката в Средния Изток!

Хубав ден, Лазаре!
цитирай
2. vaquero - laval,
11.07 15:23
За пръв път чувам това наименование на българите.
цитирай
3. shtaparov - Теорията за България в 165 г. е пр...
12.07 12:49
Теорията за България в 165 г. е примамлива и ми харесва,но не е вярна. И на мен ми се иска да беше но доказателствата,свързани с "Именника" и Българския календар сочат недвусмислено,че тя е изчислена въз основа на редица фалшификации,предположения и добри пожелания,които нямат много общо с истината. Тези фалшификации са разгледани подробно и разобличени като ненаучни в специална моя статия (shtaparov.blog/politika/2018/11/04/tiurkolozi-popraviat-pet-letopisa-i-predatirat-shestima-vlad.1633950),която показва с какви лъжи трябва да се примирят нашите историци,за да приемат тази хипотеза. Знам че има учени които горещо й вярват,но те не правят това понеже имат повече "доказателства" от другите,а от чист криворазбран патриотизъм.
цитирай
4. shtaparov - Връзката между БУЛЕНЗИИ и БЪЛГАРИ ...
12.07 13:01
Връзката между БУЛЕНЗИИ и БЪЛГАРИ обаче е неоспорима- ако махнем настрана Българите няма да остане европейски народ,с който да свържем тези мистериозни Булензии а тяхното име показва ясна връзка с нашите по-стари названия БОЛГИ и БУЛГИ чрез преходните форми БУЛЕГИ и БУЛЕЗИ,което в назализиран вид звучи като БУЛЕНЗИ.
цитирай
5. laval - Мисля
12.07 18:01
shtaparov написа:
Теорията за България в 165 г. е примамлива и ми харесва,но не е вярна. И на мен ми се иска да беше но доказателствата,свързани с "Именника" и Българския календар сочат недвусмислено,че тя е изчислена въз основа на редица фалшификации,предположения и добри пожелания,които нямат много общо с истината.


че Именникът на българските владетели не е фалшификация. Това личи от неговото съдържание и наличието на древнобългарски думи. На него се базира също така и Древнобългарският календар. А годината 165 се получава с проста аритметика: 680 - 515 = 165. Аз поне така смятам.
цитирай
6. laval - Картата
12.07 18:04
leonleonovpom2 написа:
Учудващо точна карта ! Поне що се отнася за Черно, Азовско и особено Каспийско море, което видимо , тогава е било по- голямо от Черно море! По всичко личи ,че трите морета в Древността са били свързани!? И Александър Велики/ както се подозира/ е ползвал тази връзка за логистиката в Средния Изток!

Хубав ден, Лазаре!


наистина е точна, Иване. Поне що се отнася до тогавашните познания за света. Само че аз продължавам да търся картата, където ясно и четливо е написано "буленсии".
цитирай
7. barin - Здравей, Лазаре. Аз приемем 153 г. ...
12.07 20:11
Здравей, Лазаре. Аз приемем 153 г. от Христа за начало на Именника на българските канове. Около 1/4 от историците са на това мнение. Въпреки това винаги при писане поставям едната година и в скоби другата'165( 153) '' или обратното.
Поздрави!
цитирай
8. shtaparov - Теорията за България в 165 г. е пр...
13.07 01:57
laval написа:
shtaparov написа:
Теорията за България в 165 г. е примамлива и ми харесва,но не е вярна. И на мен ми се иска да беше но доказателствата,свързани с "Именника" и Българския календар сочат недвусмислено,че тя е изчислена въз основа на редица фалшификации,предположения и добри пожелания,които нямат много общо с истината.

че Именникът на българските владетели не е фалшификация. Това личи от неговото съдържание и наличието на древнобългарски думи. На него се базира също така и Древнобългарският календар. А годината 165 се получава с проста аритметика: 680 - 515 = 165. Аз поне така смятам.

"Именникът" не само не е фалшификация а е много по-точен от това,което си представят всички досегашни изследователи,взети заедно и ако има някой,който е доказал това по перфектно съобразен със сериозните извори начин,това съм именно аз! Затова като специалист по Календара и "Именника",далеч по-добър от Петър Добрев отговорно мога да кажа: аритметиката щеше да е точна,ако цифрата 680 беше вярна! Тази цифра обаче определено не е вярна от което следва,че този тип аритметика не върши НИКАКВА работа! Тристате години на Авитохол-Атила не са реални а митологични (начислени по Библейски маниер) и струват толкова,колкото 172-те години на Аспарух,които му дава Анонимния Български апокриф! Тук има друг вид аритметика: 668 - 215 = 453 което означава,че Атила и Авитохол са едно и също лице! Затова тези 300 години трябва да ги приспадаме от годината,в която е починал Атила с надежда,че ще се натъкнем на рождената му година. Атила обаче не е роден в 153-та година което означава,че 300-те митологични години в неговото царуване не вършат никаква друга работа освен да го сравнят с бог Хермес,чието име той носи!
цитирай
9. blackpredator - https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/3c/1482_Cosmographia_Germanus.JPG
13.07 14:47
туй е донекъде четливо
дано да съм полезен :)
цитирай
10. laval - Благодаря
13.07 17:33
страшно много, blackpredator! Започвам веднага да търся надписа.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: laval
Категория: История
Прочетен: 2436309
Постинги: 1255
Коментари: 2382
Гласове: 10742