Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.08.2020 11:46 - Изследване
Автор: laval Категория: История   
Прочетен: 3581 Коментари: 13 Гласове:
26

Последна промяна: 22.08.2020 20:11

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Бях помолен от един блогър да коментирам интервюто на Светослав Стамов, което е излъчено на 18 август 2020 по Телевизия 7/8. В него той разказва за първоначалните резултати от едно ново генетично изследване за произхода на българите на генетици от Харвард и български археолози от Националния Археологически Институт с музей към БАН. Самото интервю може да бъде видяно на следния Интернет адрес: 

https://sedemosmi.tv/production/%d1%81%d1%82%d1%83%d0%b4%d0%b8%d0%be-%d1%85%d1%8a-%d1%81%d0%b2%d0%b5%d1%82%d0%be%d1%81%d0%bb%d0%b0%d0%b2-%d1%81%d1%82%d0%b0%d0%bc%d0%be%d0%b2-18-%d0%b0%d0%b2%d0%b3%d1%83%d1%81%d1%82-2020-%d0%b3/

Изгледох внимателно интервюто на Светослав Стамов, един от участниците в това изследване. Макар и първоначални, досегашните резултати са в полза на памирската теория за произхода на българите на Петър Добрев. Очертава се следната картина на нашия етногенезис: Българите сме индоевропейци от източноиранския клон, подобно на скити, сармати и алани. Те са се оформили като народност в региона на Бактрия и Согдиана или това е северно от планината Имеон (Памир и Хиндукуш) в Средна Азия. Областта е популярна и като Балхара със столица град Балх. По-късно във времето по-голямата част от тях са мигрирали северно от Кавказ. Там се смесили с друга народност, като най-вероятно това са барсилите, за които наскоро писах. Именно там е била създадена и първата българска държава в Европа – Стара Велика България, простирала се в VІІ век от Дунав до Кавказ и Волга. През периода от ІV до VІІ век българите започнали трайно да се заселват на Балканите южно от река Дунав. Тук те са заварили както местното население от латинизирани и елинизирани траки, така и заселилите се готи. В VІ век започнали да се заселват също склавини и анти. В 681 българите на Канас Юбиги Аспарух след битката при Онгъла завладели цяла Мизия. Почти по същото време българите на Канас Юбиги Кубер се заселили в Македония. При Канас Юбиги Пресиян тези две български държави на Балканите се обединили. Учил съм в училище, че българите се формирали като народ от сливането на славяни, траки и прабългари. Очевидно е, че те са участвали в етногенезиса на българския народ, като към тях следва да добавим и готите. Преобладаващият етнически елемент обаче били българите. Затова днес се наричаме българи. Разликата е, че в учебниците пишеше, че прабългарите се били претопили в славянското море. Днешният български народ се оформил още в Х век. По-късно през вековете сме асимилирали значителни маси от авари, печенеги, кумани и други, но те не са оказали почти никакво влияние върху нашия генофонд. Очаквам с нетърпение следващите резултати от това изследване. Ще се радвам на Вашите коментари, но само след като също сте изгледали внимателно това интервю.

image




Гласувай:
27


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. zaw12929 - рУСКИТЕ ФАКТИ- СМЕ СЛАВЯНИ, АМЕ...
22.08.2020 12:44
С РУСКИТЕ ФАКТИ- СМЕ СЛАВЯН- С АМЕРИКАНСКИТЕ- СТАВАМЕ ... ЯНКИ НЯМА ЛОШО! НО КЪДЕ СА АМЕРИКАНСКИТЕ ИНВЕСТИЦИИ
цитирай
2. krumbelosvet - Петър Добрев
22.08.2020 13:45
Според мене Петър Добрев осветлява добре ЕДНА ЧАСТ от пътя на българите. Тая от изток на запад. Но преди него е имало велико преселение от запад на изток, вероятно след Черноморския потоп. И после сме се ЗАВЪРНАЛИ към прародината, която не сме забравяли, защото за КОНЕН народ разстоянието не е голямо за РАЗУЗНАВАЧИ.
А генетичните изследвания са СКЪПИ, и трябва да обосновават ИНТЕРЕСА, съвременния интерес на спонсорите. В древността траки и скити са почти едно и също. А готите подозрително се появяват "от нищото" след "изчезването" на тракийските гЕти... За хетите да не говорим...
цитирай
3. leonleonovpom2 - Здравей, Лазаре!
22.08.2020 13:54
Да, почти съм съгласен с описаното
С няколко допълнения Тези Българи от Согдия са преселници, от Балканите- Може би милиони От Александър насам,в продължение на повече от два века!
За славяните ,смятам ,че произлизат от Българите Не са отделен народ Да ,те произлизат от словените, хората на словото, което на руски е славен! Но не са етнос а, професия Хора на словото
Затова Българският изследовател, който цитирах в предишен постинг, твърди ,че Българите са дали начало на поне 10 народа!
Така ,че кръгът се затваря! Омагьосаният
Местното население, на Балканите, е дало наччалото на Българите Отишли са милиони в Афганистан, Пакистан, няма гърци ,но идват....Българи Гърците са некадърни войници, изключая Спарта Македоните не са гърци, лесно доказуемо е Траки са бойците на Александър Тези Българи създават държави Имат опит в това-Откъде?
От Согдия и Кушан! После се смесват с хора от тяхната кръв Затова нямат особена разлика!
Смятах да го дам в отделен постинг Но съм го правил и преди това!
Ако се наложи, тогава!

Хубав ден Лазаре!

П П Притеснявам се за Гет Той е варненец, бивш футболист е Имаш ли някаква информация за него Не мога да се свържа! Поведението му е необичайно! Той не пише по начало постинги, но много коментира!Асега- изобщо!
цитирай
4. laval - Нито
22.08.2020 17:49
zaw12929 написа:
С РУСКИТЕ ФАКТИ- СМЕ СЛАВЯН- С АМЕРИКАНСКИТЕ- СТАВАМЕ ... ЯНКИ НЯМА ЛОШО! НО КЪДЕ СА АМЕРИКАНСКИТЕ ИНВЕСТИЦИИ


сме славяни, нито сме янки. Аз не виждам да сме станали толкова близки с американците, че чак оттам да идват инвестиции. Впрочем кой инвестира в корумпирана държава?
цитирай
5. laval - Именно
22.08.2020 17:51
krumbelosvet написа:
Според мене Петър Добрев осветлява добре ЕДНА ЧЕСТ от пътя на българите. Тоя от изток на запад. Но преди него е имало велико преселение от запад на изток, вероятно след Черноморския потоп. И сме се ЗАВЪРНАЛИ към прародината, която не сме забравяли, защото за КОНЕН народ разстоянието не е голямо за РАЗУЗНАВАЧИ.
А генетичните изследвания са СКЪПИ, и трябва да обосновават ИНТЕРЕСА, съвременния интерес на спонсорите. В древността траки и скити са почти едно и също. А готите подозрително се появяват "от нищото" след "изчезването" на тракийските гЕти... За хетите да не говорим...


за този път писах наскоро в статията "Пътят". Защото именно там се е оформила нашата народност. А какъв е бил пътят преди това, не се ангажирам да кажа.
цитирай
6. laval - Здравей, Иване!
22.08.2020 18:00
leonleonovpom2 написа:
Да, почти съм съгласен с описаното
С няколко допълнения Тези Българи от Согдия са преселници, от Балканите- Може би милиони От Александър насам,в продължение на повече от два века!
За славяните ,смятам ,че произлизат от Българите Не са отделен народ Да ,те произлизат от словените, хората на словото, което на руски е славен! Но не са етнос а, професия Хора на словото
Затова Българският изследовател, който цитирах в предишен постинг, твърди ,че Българите са дали начало на поне 10 народа!
Така ,че кръгът се затваря! Омагьосаният
Местното население, на Балканите, е дало наччалото на Българите Отишли са милиони в Афганистан, Пакистан, няма гърци ,но идват....Българи Гърците са некадърни войници, изключая Спарта Македоните не са гърци, лесно доказуемо е Траки са бойците на Александър Тези Българи създават държави Имат опит в това-Откъде?
От Согдия и Кушан! После се смесват с хора от тяхната кръв Затова нямат особена разлика!
Смятах да го дам в отделен постинг Но съм го правил и преди това!
Ако се наложи, тогава!

Хубав ден Лазаре!

П П Притеснявам се за Гет Той е варненец, бивш футболист е Имаш ли някаква информация за него Не мога да се свържа! Поведението му е необичайно! Той не пише по начало постинги, но много коментира!Асега- изобщо!


За съжаление нищо не знам за Гет, не го познавам лично човека. От блогърите аз лично познавам само адаша ти Барин. Колкото до пътя на българите, преди малко написах в отговор на друг коментар, че за мен българската народност се е оформила там в Бактрия и Согдиана. Какво е било преди това не се ангажирам да кажа. Нямам никакви данни за това преселение с Александър.
цитирай
7. leonleonovpom2 - Някъде имам заглавието на книгата!
22.08.2020 23:00
На времето Анонимус, ако не се лъжа ,когато писах за Александър, поиска книгата за Великото преселение към Согдия ,откъдето черпя сведения
Дадох му авторите-на книгата- Световна история Англичани
Там е описано Започва при Александър Продиктувано от желанието му да създаде хомогенен народ Но хора са нужни за войници, за логистика, за чиновници, за всичко Когато се Създава Согдийската империя, то се засилва Царете са македонски Там беше написано ,че столицата Согдиана става най-големият град в света -десетки пъти по-голям от Атина! Следва Кушанската империя, създадена на база Согдийската и при разпада и - великото преселение Къде са милионите хора, преселили се там Да, вероятно Балканските преселници са се нарекли Българи, или са пренесли Римското Българи там! Гърци няма, нито във Великото преселение, нито останали там! В Афганистан обаче има- като нас
Затова Българите имат над 75% Балкански гени, както ги определи д-р Делев!

Хубава вечер!
цитирай
8. анонимен - добро начинание
23.08.2020 05:26
причината на това изследване доколкото разбирам не са българите а микенците и дори да правят тестове на гени от български гробове те няма да бъдат вклщчени в начуния доклад, поне аз така разбирам.

Подобни изследвания на древни български гробове са правени и преди, лошото е че резултатите не се пропагандират - нито в България нито пък в чужбина. Уикипедия е пълна с пан-тюркски манипулации за произхода на българите а голяма част от българските специалисти по история, археология и т.н., затова въпреки генетиката консенсус около факта, че българите са с ирански и извънземен произход. Не и в Бъlгария, тук успяха да промият мозъците на няколко поколения българи като македонци, тракедонци, а през позледните десетилетия обезбългариха и помаците..., а мен специално ме онодиха мангалите!

@russofil
цитирай
9. shtaparov - Всичко дотук добре но има два тежки ...
23.08.2020 10:39
Всичко дотук добре но има два тежки проблема,които Памирската теория не може да обясни. Първо- наличието на народ БЪЛГИ (БОЛГИ,БЕЛГИ) в Британия и Франция през VIII-VII в. пр.Хр.,който свирел на гайди и пиел вино от черепите на убити врагове,а имената на неговите владетели са "пра"-Български. Той отишъл там не от Памир а от Балканите,понеже го прогонили гърците,а този народ обичал да живее в мир. Второ- големия брой "пра"-Български имена на Балканите от времето преди гръцкото нашествие (XIX-XI век пр. Хр.) които показват,че ирландските саги определено НЕ ЛЪЖАТ!
цитирай
10. shtaparov - Има още два проблема, които не по...
23.08.2020 10:46
Има още два проблема,които не позволяват да приема погрешните заключения за азиатския произход:

1. Всеки тълкува генетичните резултати така,както на него му харесва!
2. Българите били невероятно голям народ което означава,че в него е имало генетично разнообразие а не единен ген,както им се иска на тюрколозите! Това казано другояче означава,че в народа ни е можело да откриеш както източни така и западни гени,но западните са били поне 10 пъти повече! Източния ген у някои Българи е дошъл от онова племе за което древен летописец пише,че неговите хора са преселници. Оттук обаче следва,че нито едно от другите изброени в случая "пра"-Български племена не е дошло отнякъде,а си е живяло в Европа още от памти века!
цитирай
11. laval - Предполагам
23.08.2020 10:47
shtaparov написа:
Всичко дотук добре но има два тежки проблема,които Памирската теория не може да обясни. Първо- наличието на народ БЪЛГИ (БОЛГИ,БЕЛГИ) в Британия и Франция през VIII-VII в. пр.Хр.,който свирел на гайди и пиел вино от черепите на убити врагове,а имената на неговите владетели са "пра"-Български. Той отишъл там не от Памир а от Балканите,понеже го прогонили гърците,а този народ обичал да живее в мир. Второ- големия брой "пра"-Български имена на Балканите от времето преди гръцкото нашествие (XIX-XI век пр. Хр.) които показват,че ирландските саги определено НЕ ЛЪЖАТ!


че става дума за народа "Фир Болг".
цитирай
12. leonleonovpom2 - Да, отново се намесвам!
23.08.2020 18:45
Грешката в памирската теория според мен е, че смятат Българите за местни хора ,оттам!? Това са наследниците на милионите Балкански преселници Затова тези Българи от Памир имат над 75% балкански гени
Ако бяха гърци-гърци щяха да са водещи в преселението към Европа, след края ня няследилата Согдийска империя Кушанска! Ами да се замислим, откъде идват днешните кушии у нас? Но на никой не прави впечатление липсата на гърци на изток? Говорят нв същото време за гръцко влияние там, но без...гърци
Относно името Може наистина да е формирано там, но смятам ,че е малко вероятно Бях писал че на местен език е дух, яхнал кон Но тази дума може да е тяхна интерпретация на Бълтарин и смятам ,че е по-вероятно да е така
Възможно е преселниците от Балканите след удара на Рим, да са пренесли на изток римското име на населението на Балканите
Ако е така, наистина, Българи са всичките така наречени траки!А римското име Ангеле, може да идва и от болги и белги Кръстник да ти е Рим, такова име има страхотна тежест!
А словен, на руски славен обяснява и твърдението на д-р Делев, защо от Българите са произлезли поне 10 народа И много други неща!

Хубава вечер!
цитирай
13. shtaparov - Всичко дотук добре но има два тежки ...
25.08.2020 08:41
laval написа:
shtaparov написа:
Всичко дотук добре но има два тежки проблема,които Памирската теория не може да обясни. Първо- наличието на народ БЪЛГИ (БОЛГИ,БЕЛГИ) в Британия и Франция през VIII-VII в. пр.Хр.,който свирел на гайди и пиел вино от черепите на убити врагове,а имената на неговите владетели са "пра"-Български. Той отишъл там не от Памир а от Балканите,понеже го прогонили гърците,а този народ обичал да живее в мир. Второ- големия брой "пра"-Български имена на Балканите от времето преди гръцкото нашествие (XIX-XI век пр. Хр.) които показват,че ирландските саги определено НЕ ЛЪЖАТ!


че става дума за народа "Фир Болг".
Точно така приятелю!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: laval
Категория: История
Прочетен: 4133947
Постинги: 1371
Коментари: 2757
Гласове: 22120