Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.11.2016 17:57 - Академията
Автор: laval Категория: Лични дневници   
Прочетен: 565 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 06.11.2016 00:34

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Кореняк варненци и досега наричат тази сграда срещу входа на Морската просто Академията. Когато аз бях студент, ѝ казвахме само ВИНС – Висш Институт за Народно Стопанство. Често се шегувахме какво точно значи абревиатурата. Вариант 1 – Влизаш, Излизаш, Нищо не Ставаш и Вариант 2 – Влизаш, Излизаш, Началник Ставаш. Кой каквото си избере. Сега вече се казва Икономически Университет Варна. Открит е на 14 май 1920 като Висше Търговско Училище. Това е второто най-старо висше учебно заведение в България и първото икономическо такова. За 96 години история от него са излезли 120000 икономисти. Днес тук се учат 12700 български и чуждестранни студенти. През 1980 в квартал Левски бе открит и Втори корпус поради липса на достатъчно зали за лекции и упражнения. Студентските години са най-хубавото време в живота ми. Жалкото е, че не могат да се върнат. Останаха само спомените за многобройните купони и забавни случки. Както и трайни приятелства. Навремето силно наблягаха на идеологическите дисциплини, за да сме идейно подковани. Даже държахме 3 държавни изпита: по специалността, политикономия и научен комунизъм. От това време е вица: Кой е комунист? Който е чел Маркс, Енгелс, Ленин. А кой не е? Този, който ги е разбрал. Е, аз се водя към вторите. Въпреки това все пак получих и една добра професия. Понеже бях от Варна, не ходех в студентския стол. Мои колеги измислиха определение за менза: Заведение за обществено хранене, в което влизаш гладен като куче и излизаш само гладен. Като студент аз започнах и да пътувам, но тогава само в Източна Европа. Имах си и карта от Международния студентски съюз. Спомням си, че през 1981 с мой приятел за пръв път ходихме до ГДР, Чехословакия и Унгария. Със студентското намаление пътуването до Берлин и обратно с влак ни струваше само 40 лв. Какво ли не бих дал пак да съм студент?!

image




Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: laval
Категория: История
Прочетен: 4100077
Постинги: 1370
Коментари: 2757
Гласове: 21961