Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.12.2016 21:30 - Кубчето на Рубик
Автор: laval Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3476 Коментари: 2 Гласове:
3

Последна промяна: 02.12.2016 07:41

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Помните ли Кубчето на Рубик? Когато бях студент, то беше световна мания. Магическото кубче е създадено през 1974 от гениалния унгарски изобретател Ерньо Рубик, който е и математик, скулптор и архитект. Става милионер още по времето на социализма. Това е най-продаваната играчка в света с над 350 милиона броя. Най-популярната версия на куба е 3х3х3. Главоблъсканицата е уникална и с невероятния брой на комбинациите си, общо: 43 252 003 274 489 856 000. Това число означава, че ако отделите по 1 секунда за всяка комбинация, то за всички ще са ви необходими общо 1370 милиарда години! Първото световно първенство по бързо нареждане на Рубик кубчето е през 1982. Световният рекорд е на холандеца Mats Valk – 4.74 секунди. Това е просто изумително!

Освен кубчето, Ерньо Рубик създава и змията. Тя се състои от 24 свързани помежду си триъгълни призми. С тях могат да се наредят безброй геометрични фигури. 

Кубчето на Рубик

 image

Змията на Рубик
image

Вижте клипчето със световния рекорд






Гласувай:
3



Следващ постинг
Предишен постинг

1. indiram - Здравей, Лавал!
01.12.2016 22:03
Спомни ми онези времена когато със затворени очи (е, почти, премигвах) и редях Кубчето на Рубик - още преди да отида във висшето (в Института)...
Имам го и още си го пазя кубчето - май миналата година гледах за рекорд (време) за нареждане на КубЧето...
Имам и друго кубче... Имаше време на много подобни играчки...
Ала Змията на Рубик - не ми е попадала и не съм я и търсила - минал ми е интереса, да речем, към онзи момент...

Струва ми се, че Куба/КубЧето с шестте разноцветни страни Е най-значимото от всички кубчета!

Поздрави!
Кубчето на Рубик - всяка от 6-те страни има по 9 (3х3) елемента!
цитирай
2. laval - Благодаря!
08.12.2016 13:39
Аз пък помня, че тогава нямаше кубчета в България и моето си го бях купил в ГДР.
Поздрави!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: laval
Категория: История
Прочетен: 4099556
Постинги: 1370
Коментари: 2757
Гласове: 21960