В 1881 се завръща обратно в Моравия. В Микулов той е декоратор на свободна практика и портретист. Там среща Граф Карл Кюн фон Беласи, който го наема да възстанови стенописите в замъка Хрушовани Емахоф. Именно благодарение на графа Алфонс Муха започва да посещава Художествената академия в Мюнхен. В 1881 се премества в Париж. Там посещава академиите Жулиан и Колароси и в същото време работи като художник на реклами и илюстратор на списания. През 1894 печели конкурса за плакат на пиесата “Жизмонда” с участието на Сара Бернар. Точно този плакат прави Муха известен и му носи шестгодишен договор с актрисата. В Парижкия си период художникът създава множество плакати, картини, реклами, илюстрации, театрални декори и дори дизайн за бижута. Най-често в тях са изобразени красиви млади жени в ефирни рокли в неокласически стил, заобиколени от цветя, ореоли и арабески. В контраст с установените традиции не използва ярки бои, а меки пастелни цветове. Този негов стил бил наречен Art Nouveau. В 1897 е и първата му самостоятелна изложба, включваща 107 негови творби. Втората му изложба е същата година с 400 работи, представена в няколко европейски града. През 1898 Муха вече преподава уроци по рисуване в академията Кармен. На Световното изложение в Париж през 1900 той е главен декоратор на павилиона на Босна и Херцеговина и отделно помага в декорирането на павилиона на Австрия. Интересно е, че Муха винаги се е разграничавал от стила Ар Нуво и твърдял, че творбите му са изцяло чешки продукт, а не модна тенденция. Мнозина художници неуспешно опитват да имитират стила му. В бароковия дворец Коуницки в Прага има малък музей, посветен на Алфонс Муха с над 100 негови творби.
|