Постинг
17.12.2017 11:56 -
Железопътната гара
Автор: laval
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1727 Коментари: 4 Гласове:
Последна промяна: 17.12.2017 11:57
Прочетен: 1727 Коментари: 4 Гласове:
9
Последна промяна: 17.12.2017 11:57
Варна има една от първите железопътни гари в България поради откриването на жп линията Варна – Русе на 26 октомври 1866. Между 1883 и 1885 оттук е минавал и Ориент експрес. Днешната гара удивително си прилича с Бургаската. За това си има причина и тя е, че и двете са построени по един и същ архитектурен проект. Той е готов още в 1903 и е дело на архитект Никола Костов. Но докато той ръководи строежа на Бургаската гара, гарата във Варна се строи под надзора на архитект Кирил Маричков. Така двете гари са еднакви в архитектурното си решение и се различават малко само по някои авторски детайли. Основният камък на гарата е положен на 11 юли 1907, но заради войните строителството е прекъснато. То е възобновено през 1920. Тя е открита на 3 март 1925 от Цар Борис ІІІ. Часовникът е специално доставен от Германия и е поставен на часовниковата кула в 1929. Мраморът и плочките са доставени от Австрия. Навесите на пероните са построени в 1939. Чак в 1952 гарата е била завършена и вътрешно. Тя е изградена върху площ от 2100 m2 във формата на буквата Г. Зданието било построено така, че неговата дълга северна фасада да гледа към града. Челната му източна фасада е обърната към гаровия площад “Славейков”. През периода 2004 – 2005 сградата на гарата и площадът са основно реконструирани и модернизирани. Обновена и придобила днешния си привлекателен вид, Варненската жп гара е открита отново на 25 май 2005.
Вълнообразно
Години преди да падне Берлинската стена,...
Римските пътища в България и съвремените...
изкуствено..изкуство@
Римските пътища в България и съвремените...
изкуствено..изкуство@
Много добре позната.
цитирайАко се изключи автогарата до бургаската жп гара- района около нея и този около варненската си приличат много. Мисля, че е нормално, два морски пристанищни града.
Поздрави!
цитирайПоздрави!
Още дете, първото ,което установихме с майка ми и баща ми бе, че гарата е копие на бургаската Но от местен патриотизъм определихме Бургаската за по- красива
Пристанището и гарата са заедно, а от тях се излиза директно на главната улица
Нещо като Барс/ц/ елона!
Не, бургаскато сега е жалка картинка Идват и заминават влакове с три вагона, а пътниците им се побират в два файтона ?
Изследвах преди години Лозанската гара На минута , две идваше или заминаваше влак Смятах нелегално да прескоча до Франция, но се отказах
Изводът ми беше, че ако тази гара с трафика си беше в България катастрофите ще са ежедневие! Ами на коловоза на току що заминал влак , само след минути, от обратната посока пристигаше друг?
А Лозана е град колкото Бургас!
Хубава вечер, Лазаре!
цитирайПристанището и гарата са заедно, а от тях се излиза директно на главната улица
Нещо като Барс/ц/ елона!
Не, бургаскато сега е жалка картинка Идват и заминават влакове с три вагона, а пътниците им се побират в два файтона ?
Изследвах преди години Лозанската гара На минута , две идваше или заминаваше влак Смятах нелегално да прескоча до Франция, но се отказах
Изводът ми беше, че ако тази гара с трафика си беше в България катастрофите ще са ежедневие! Ами на коловоза на току що заминал влак , само след минути, от обратната посока пристигаше друг?
А Лозана е град колкото Бургас!
Хубава вечер, Лазаре!
Информативно, ясно и приятно з амен
не знаех за проекта и архитекта, както и за това в следващия твой постинг
ЩЕ ЗАПОМНЯ, ЧЕ ЧАСОВНИКА Е ОТ ГЕРМАНИЯ И МАТЕРИАЛА ОТ АВСТРИЯ
а про по на депото "никола Корчев" също стои "табела" за 1866г.
цитирайне знаех за проекта и архитекта, както и за това в следващия твой постинг
ЩЕ ЗАПОМНЯ, ЧЕ ЧАСОВНИКА Е ОТ ГЕРМАНИЯ И МАТЕРИАЛА ОТ АВСТРИЯ
а про по на депото "никола Корчев" също стои "табела" за 1866г.
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.