Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.03.2019 13:36 - Картите
Автор: laval Категория: История   
Прочетен: 1210 Коментари: 3 Гласове:
18

Последна промяна: 23.03.2019 13:41

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Още от младежките ми години имам навика, когато стъпя за пръв път в някой чужд град, почти веднага да си купя карта или план на града. Така през годините се сдобих с прилична колекция от карти на доста европейски градове, в които съм бил. Някои от тях съм ползвал често, а други само по веднъж. Смея да се похваля, че имам доста добра ориентация по карта в градовете и никога не съм се губил. Повечето от картите имат списък на забележителности и координати, а освен това указател на улиците. Така лесно може да се открие това, което човек търси. Първо трябва да се ориентира за посоките и да установи точно къде се намира в момента. След това е лесно да стигне от точка А до точка Б пеша или с транспорт. Винаги съм предпочитал екскурзии, които не са организирани, защото така човек може сам да види много повече неща, отколкото при груповите пътувания. За целта е нужно само да си състави планче какво би искал да види в съответния град съобразно интересите си, докато при организираните екскурзии практиката е местата за посещение да бъдат ограничени и често за тях се заплаща допълнително. Забелязъл съм, че в чужбина българинът предпочита обикновено пазаруването пред музеите и галериите. Жалко, защото не знае какво е пропуснал. Разбира се, добре е да се знаят и чужди езици, за да може човек да попита местните хора, ако случайно не може да се ориентира или пък се загуби. В много от европейските градове има навсякъде указателни табели и е срамота да се объркаш. Затова картата на града трябва да се носи винаги и навсякъде. При покупка на билет за градски транспорт в много градове дават безплатно карта на метрото или транспортната мрежа. Това е допълнително улеснение за туристите. Вече повечето хора разполагат със смартфони и ползват Google Maps, но това е полезно само за близки разстояния. За ориентация в целия град все още за предпочитане са старите градски карти. А освен това са и хубав сувенир.

image

image

image

image




Гласувай:
18


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. kvg55 - laval,
23.03.2019 14:09
И аз съм добър в работата с картите.
цитирай
2. zaw12929 - Поздрави за практичността и е пр...
24.03.2019 18:34
Поздрави за практичността и е приятно, че го споделяте!
цитирай
3. morskipesni - Новите телефони имат вграден компас, това улеснява задачата
25.03.2019 14:36
Аз си карам по традиция с военния, оня с кожената каишка. Не се губя. Даже Рим изръшнах само с носа си, почти без да гледам картата.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: laval
Категория: История
Прочетен: 4136077
Постинги: 1371
Коментари: 2757
Гласове: 22127