Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.01.2021 12:36 - Екскурзия
Автор: laval Категория: История   
Прочетен: 2487 Коментари: 4 Гласове:
20

Последна промяна: 02.04.2021 17:43

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Това, което най-много обичам, е да отида на екскурзия в чужбина. През годините съм пътувал доста, разбира се, не само екскурзии, но и бизнес пътувания. Винаги обаче в чужбина съм използвал възможността да посетя забележителностите в съответния град и да разгледам музеи, картинни галерии и другите интересни места. За пръв път имах удоволствието да изляза в чужбина през далечната 1975, когато бях едва 15-годишен. Ходихме с микробус до близката дестинация Констанца на филателна изложба само за 2 дни, като преспахме в курорта Ефорие Норд. През 1976 и 1977 ходих 2 пъти в Одеса, вторият път с нашите на гости. Вече като студент организирах с един приятел първата си истинска екскурзия в Източна Европа през 1981. По това време се пътуваше само с влак и ползвахме студентско намаление. Бяхме в ГДР (Берлин, Дрезден), Чехословакия (Прага) и Унгария (Будапеща). Това пътуване ми отвори очите за света. Същата година бяхме за 1 ден и в Букурещ. На следващата 1982 ходихме с друг приятел само до ГДР, но обиколихме повече градове. Следващата 1983 вече с двама приятели посетихме отново ГДР и Чехословакия. През 1984 за пръв път излязох на запад. От Балкантурист, където работех, организираха круиз по Дунав с новите луксозни кораби София и Русе. Корабът спря в Белград и Будапеща за кратко, а във Виена останахме цели 4 дни. Пак същата година ходихме само до Будапеща. Следващата голяма екскурзия беше вече през 1989, като тогава освен ГДР, Чехословакия и Унгария посетихме за 2 дни и Полша (Варшава). Оттогава не съм правил повече обиколки на Източна Европа, но имах много други пътувания, които повече бяха свързани с работата и бизнеса ми. На екскурзия съм ходил например на няколко пъти в Истанбул, а на почивка в Словакия и Македония (Охрид и Скопие). Бил съм в други страни като Германия, Италия, Франция по няколко пъти, Швейцария, Украйна, Русия, Гърция и веднъж до Дубай, което бе единственото ми пътуване извън Европа. С годините натрупах много впечатления от тези 16 страни, в които съм бил, но завинаги незабравими ще останат първите ми няколко екскурзии из Европа.

image




Гласувай:
20


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. iw69 - Да
30.01.2021 13:56
интересно е човек да пътува в чужди страни и да открива и вижда нови неща. Но сега покрай тази здравна криза не се знае кога и дали въобще това ще е възможно скоро.
цитирай
2. rosiela - Лазаре,
30.01.2021 14:42
и аз така. Пълно покритие в областта на културата на отделните страни. Много свят обиколих и още искам.
цитирай
3. barin - Хубаво нещо са екскурзиите, Лаз...
31.01.2021 16:38
Хубаво нещо са екскурзиите, Лазаре, а също и спомените. Аз в чужбина съм ходил малко, но в България ми е по-лесно да кажа къде не съм бил.
Поздрави!
цитирай
4. leonleonovpom2 - Здравей, Лазаре!
03.02.2021 14:09
Увлекателно и интересно описание, хареса ми!
Да, спомням си ,че беие ходил до Виена с кораб И на мен, в далечната 1984 година, с кораба " Русе" това ми беше първото излизане на Запад. Запомнихподготовкатас инцидент Заместващият директора не искаше да ми подпише документите А беше последнияден за примането им! Щял съм да избягам? Така разбрах причината, крита от родителите ми като дете, защо не ни допуснаха, да отидем до Франция !Както и да е ,намери се жена от управлението, която гарантира за мен и той подписа! Впрочем, вероятно мислил си е, завършен специалист, сигурно има някакъв план, за да ходи там!
Но с него, оттогава, до ден днешен, не съм разменил и дума, поздрав - също
Но такива бяха времената!Не ме е познавал, но , ако бях избягал наистина,край с кариерата му!

Да посетиш още много страни! На екскурзия е най- добре!

Хубав ден!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: laval
Категория: История
Прочетен: 4102089
Постинги: 1370
Коментари: 2757
Гласове: 21967