Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.06.2022 13:07 - Българче
Автор: laval Категория: История   
Прочетен: 3417 Коментари: 4 Гласове:
14

Последна промяна: 13.06.2022 16:53

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Реших да публикувам отново това, което съм писал през 2016:

"Аз съм българче. Обичам
наш`те планини зелени.
Българин да се наричам
първа радост е за мене."


Да, аз съм българин. И не се срамувам от това. Да съм българин означава, че не съм нито тюрк, нито славянин, нито пък някакъв друг. Впрочем такова нещо като славяни няма, поне до ХVІІ век. Винко Прибоевич и Дон Мавро Орбини са авторите на така наречената славянска идея, възникнала всъщност като илирийска идея. В древността славяни няма - има анти, венети и склавини. Именно последните са преименувани на славяни. Българите сме си самостоятелен етнос поне от Новата ера насам. Стара Велика България е била основана през 165 г. от н.е. според Именника на българските канове. България си остава първата европейска държава, която и до днес носи без никаква промяна името си. В този смисъл аз съм европеец, дори повече от другите. С името Европа в древността са наричали малката ивица земя между Одрин и Цариград. Това е бившата Българска Източна Тракия, днешна Европейска Турция. 45 години ние фактически не бяхме в Европа, а в Евразия. Като най-раболепния съветски сателит. За другите не знам, но аз не искам да се връщам пак там. Днес България най-после е част от Европа не само географски, но и в цивилизационен смисъл. Нищо, че сме най-бедната страна в Европейския съюз. Това може да се промени, ако има свястно управление с визия за бъдещето. За това нещо трябват патриоти, но не като днешните платени патриоти - русофили. Левски мечтае "България да бъде равна на другите европейски народи". Аз искам същото. Да, вярно е, че покрай "Brexit" днес Европейският съюз е в криза. Но той ще я преодолее и ще излезе по-силен от нея. Нашето място е в Европа, а не в някаква Евразия. Само там ние можем да постигнем националните си идеали. За целта трябват няколко много прости, но трудно постижими неща: реално върховенство на закона и справедливо правосъдие за всички, постигане на висок жизнен стандарт, ясна национална доктрина, преодоляване на демографската катастрофа. То включва и изучаване в училищата на истинската история на българите с цел изграждане на високо национално самочувствие. Защото народ без минало няма бъдеще. Повече от ясно е, че България трябва още да задълбочи европейската си интеграция, да се противопостави на плановете на Путин за Евразия, най-после да влезе в Шенгенското пространство, да приеме еврото. Но за това са нужни истински български политици с европейско мислене, които обаче първо трябва да си припомнят "Аз съм българче".

image
 



Гласувай:
14


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. dobrodan - Laval,
13.06.2022 13:57
с мантри не става.
Ние сме бледа сянка на някогашните българи.
Скоро ще ни няма.
Може пък да мирясат евреите.
Надали.
Няма значение.
цитирай
2. laval - Щом
13.06.2022 16:50
сме оцелели досега две хилядолетия, ще ни има още дълго.
цитирай
3. mt46 - !?
14.06.2022 11:58
"Стара Велика България е била основана през 165 г. от н.е. според Именника на българските канове."
И къде се е намирала тази България? Няма никакви достоверни исторически сведения...
цитирай
4. laval - Източникът
14.06.2022 13:03
е Именника на българските владетели. Годината е 165 > 680 - 515 = 165. Пише си го, а територията е била от Днепър до Кавказ.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: laval
Категория: История
Прочетен: 4098855
Постинги: 1370
Коментари: 2757
Гласове: 21960