Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.04.2010 21:16 - Къде ми е родината?
Автор: laval Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1346 Коментари: 0 Гласове:
2

Последна промяна: 19.07.2016 23:05

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Една позната наскоро ме попита: Знаеш ли кое ми е най-любимото място в България? Кое, попитах аз, мислейки, че има предвид някоя от многото ни природни красоти. Това е пистата на излитащия самолет, каза. Когато знам, че поне известно време няма да съм тук. Много хора казват: Обичам си страната, но си мразя държавата. Друг приятел пък ми каза: Аз извършвам престъпление спрямо децата си, че досега не се махнах оттук. Аз съм длъжен да им осигуря по-добър живот. За 20 години над 2 милиона българи гласуваха с краката си. Дори да са по-малко, това няма значение. Някои се връщат и пак заминават на гурбет. Повечето обаче завинаги останаха там. Където живеят по-добре. Има латинска поговорка: Ubi bene ibi patria. Където ми е добре, там ми е родината. Имам приятели и съученици, пръснати по света: Западна Европа и САЩ, та чак в Австралия и Чили. Те няма да се върнат. За съжаление те всички са прави за себе си. Човек живее само един живот. Има право на избор къде да го изживее най-добре. Вече ги разбирам. Доскоро си мислех: Добре, те заминават, ама кой тогава ще остане тук? Кой ще промени тази държава? Как тя ще стане нормална? Считам се за патриот и все още съм. Харесвам най-много нашето море и планини. Увличам се от историята на древните българи. Това ми дава основание за гордост. В същото време обаче се сблъсквам с реалността. Виждам, че сме на опашката на Европа, почти по всичко. Беднотията просто ни задушава, мизерията - също. Бил съм в доста страни. Повечето от тях богати и добре уредени. Хората там с нищо не ни превъзхождат. Освен по едно: когато дойдат избори, те първо мислят. А, и по още нещо: имат изградено общество, което тука липсва. Не търпят нередности, камо ли беззаконие. Затова именно те са по-напред от нас и живеят по-добре. Това е. Аз говоря езици. Не съм имал проблеми в коя да е държава, оправял съм се. Тук имах кариера и бизнес. Вече е време да приключа с това. Вече и аз като другите не виждам повече бъдеще тук. Все пак и аз живея само един живот. Друг няма да имам, за да се поправя. Ето защо, мисля, че вече е време и аз да се запитам: Къде ми е родината?

image



Гласувай:
2



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: laval
Категория: История
Прочетен: 4134435
Постинги: 1371
Коментари: 2757
Гласове: 22120