Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.07.2016 01:12 - Вяра
Автор: laval Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1007 Коментари: 1 Гласове:
1

Последна промяна: 29.07.2016 21:31

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Досега никога не съм писал за религия, но ще опитам …

Аз съм християнин. Православен. Или Orthodox, както ни наричат на Запад. Съвсем обикновен, битов християнин. Горд съм с това. Кръстен съм като бебе. Нося и трите имена на дядо си. Като много други и аз не съм дълбоко религиозен, но уважавам традициите. Опитвам се да спазвам десетте божи заповеди. Не правя на другите това, което не искам те да направят на мен. Когато мога, влизам в църква и паля свещи. Ходя на гроба на татко, Бог да го прости! Никой никога не ме е учил как да се моля. Затова просто се кръстя и се моля по мой начин, както аз го разбирам. В училище ни натрапваха атеизма. Това ме накара още като ученик да прочета тайно Библията. Не че тогава разбрах много нещо от нея. Сега знам: Бог има, но той не е на небето, а в сърцето на всеки един от нас. Дали ще го наречете Съдба, Висша сила или Разум, все едно, Бог помага. Казват, Господ вижда всичко и въздава на всеки заслуженото. В това аз вярвам. Така разбирам вярата. И не преча на никого с това.

Православието е толерантна религия. Тя няма кръстоносни походи, нито инквизиция, дори не е преследвала богомилската ерес. Която пък е най-ретроградното учение, защото казва, че този свят бил създаден от дявола и затова трябвало да бъде унищожен. Православната църква не е измъчвала, нито убивала хора заради вярата им в друг бог, не е водила религиозни войни.

Ето защо аз не разбирам исляма. Един приятел във Facebook написа, че няма умерен и радикален ислям, че това е религия, право и политическа доктрина – 3 в 1. Така е. Няма други закони там, където шериатът властва. Но що за закон е това, който нарежда прегрешили жени да бъдат убивани с камъни? Не знам, не съм чел корана и няма и да го прочета никога. Що за религия е това, която ти заповядва да убиваш друговерците? Що за вяра е това, заради която шиити и сунити се избиват взаимно?

Бил съм само в две мюсюлмански страни – Турция и ОАЕ (Дубай). Турция все още беше светска държава, но предвид случващото се в момента, скоро и тя ще бъде напълно ислямизирана. Що се отнася до Дубай, бях там, макар и преди доста години, и видях за какво става въпрос. Нека да не ми го хвалят колко той бил модерен град. Там, сред модерните нови сгради, всичко се случва по закона на шериата.

По света живеят милиард и половина мюсюлмани. Как е възможно до такава степен да бъдат промити мозъците на голяма част от тях, че стават фанатици и са готови да се самовзривяват, за да убиват други хора? Според ислямския календар е 1438. Явно те още живеят в Средновековието и никога не са имали своето Просвещение. Коранът проповядва свещена война "джихад" с цел създаване на световна ислямска държава, халифат. Заплашена от унищожение е самата ни цивилизация. Всеки ден нови атентати и жертви. Е, аз трябва да приема това ли? Никога! Това безумие трябва да спре!

image



Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

1. koko51 - Вие вЕрвате ли си?
08.11.2018 03:06
Ама, Вие серизно ли мислите че Вашата "православна" църква не е преследвала еретици, набедени еретици, несториани, миафизити, монофизити, македонити, старообредници...????? Убивала, осакатявала, жигосвала челата им, клала, горяла на клади... Споменатите от вас най-ретроградни "богомили" всъщност са павликяни и нищо подобно не са проповядвали и изповядвали. Това че влизате в църква, палите свещи и се кръстите не Ви прави християнин - повярвайте! Тези богомили са били по-големи християни от вас. Ние с Вас ще си остенем атести, но аз поне малко повече разбирам от тези въпроси, а и имам по-голям опит!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: laval
Категория: История
Прочетен: 4099888
Постинги: 1370
Коментари: 2757
Гласове: 21961