Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.08.2016 00:11 - Let’s Rock
Автор: laval Категория: Лични дневници   
Прочетен: 879 Коментари: 0 Гласове:
3

Последна промяна: 13.08.2016 01:04

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Помня, млади бяхме, рок като запяхме …
Щурците

Моето поколение израсна с рок музиката. Днес младежите разполагат с mp3 и нямат проблем да слушат каквато музика искат и където поискат. Когато аз бях млад, това далеч не беше така. В ония времена да се слуша западна музика направо си беше опасно. Това дори се считаше за идеологическа диверсия. Другарите ги тресеше параноята; ако хванеха някого, че слуша музика по вражески радиостанции, с него се заемаше Държавна сигурност и влизаше в затвора. Няма да забравя как с момчетата от махалата се криехме по къщите да слушаме музикалното предаване Метроном на Радио Свободна Европа на румънски. Даже още помня неговия анонс: Аич Радио Еуропа Либера, програмул Метроном шаптезечи ши чинч. Там, на стария транзистор VEF слушахме любимите ни групи. Качеството на звука бе лошо, защото заглушаваха станцията. По това време нямаше много плочи, викахме им тави. Рядко някой пампурджия успяваше да вкара нелегално тук някоя нова тава. Тя се считаше за голяма ценност. Плочите бяха винилови. След няколко пускания на грамофона плочата вече беше надраскана. Независимо от това всяка плоча се предаваше от ръка на ръка и се презаписваше многократно. Отначало аз имах малък касетофон, но по-късно нашите ми купиха ролков магнетофон. Постепенно си направих голяма фонотека на ролки. С приятели се събирахме да правим записи. Това си беше всеобща мания. По това време слушахме най-вече хард рок банди: Deep Purple, Uriah Heep, Rainbow, Pink Floyd, Queen, Led Zeppelin, Black Sabbath, както и вече класическите Beatles и Rolling Stones и разбира се, Elvis Presley. Беше въпрос на престиж да знаеш да танцуваш rock’n’roll и аз също се научих. И до ден днешен Deep Purple, Uriah Heep и Rainbow са ми любими заедно със Scorpions и Smokie. Имал съм късмета на 2 пъти да гледам на живо във Варна Smokie, а години по-късно в Каварна бях и на концертите на идолите си Deep Purple и Scorpions.

С течение на времето комунистите изглежда разбраха, че не могат по никакъв начин да ни спрат да слушаме рок и постепенно режимът стана по-либерален. Появиха се първите български рок групи: Щурците и Сигнал, а след тях и много други. В Източна Европа най-добра група бе Omega от Унгария.

После дойде диско модата. Отвориха първите дискотеки на Златни пясъци. Аз също направих доста записи на диско музика. Това си беше мелодична музика само за танци. Колко пъти съм мъкнал моята 10-килограмова щайга по забавите. Харесвах диско, но в сърцето ми остана рока, завинаги. Аз и сега все още харесвам предимно хард рок, мелоди рок, хеви метал и рокендрол, но не ми допада например пънк рока. Рок музиката стана причина да започна да уча английски напълно сам, за да мога да разбирам текстовете на песните и особено на рок баладите.

Мисля, че рокът не е само музика, но и възпитание на вкус. Аз, като израснал с рок музиката, слушам с удоволствие и друга хубава и стойностна музика като класическа: симфонична и опера, диско, поп, италиански канцонети, френски шансони, португалско фадо, латино, блус, соул, дори реге. Може да изглеждам консервативен, но никога няма да приема, че рапът, хип-хопът и особено чалгата са музика. Напротив, смятам, че те влияят доста зле на младежта и формират пошъл вкус. Ето защо просто бих предпочел да ви кажа: Let’s rock!


image




Гласувай:
3



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: laval
Категория: История
Прочетен: 4101279
Постинги: 1370
Коментари: 2757
Гласове: 21966